ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

جدید ترین اخبار از سینمای ایران

جایزه بیست میلیونی قوه قضائیه به سه فیلم جشنواره فجر که میتوانند از وقوع جرم جلو گیری کنند...

مسعود کیمیایی((دست تنها))را تابستان 91 با سعید راد در نقش یک جاهل میسازد...

برای مشاهده اخبار به صورت کامل به ادامه ی مطلب بروید

 معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای نخستین بار هنر را به عنوان راهی برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه انتخاب کرد و با ورود به جشنواره فیلم فجر سه اثر را که با این دیدگاه ساخته شده اند، مورد تقدیر قرار داد.

اسدالله جامی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه حضور در جشنواره های فیلم فجر، رشد و سایر جشنواره های فرهنگی و هنری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است گفت: هنر و فرهنگ قرنهاست که با ایرانیان پیوند خورده است و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه که با چارچوب فرهنگ سازی پا به عرصه پیشگیری گذاشته است با ورود به حوزه فرهنگ، ادب و هنر قصد دارد اهداف و برنامه های خود را اجرایی کند.

وی افزود: برای نخستین بار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور در جشنواره فیلم فجر در بخش تجلی اراده ملی توانست سه اثر را به عنوان آثار برگزیده در فرهنگ سازی، پیشگیری و اثر گذاری در کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه انتخاب کند.

جامی گفت: جوایز قوه قضائیه به علی وزیریان برای فیلم یک سطر تا واقعیت، سید روح اله حجازی برای زندگی خصوصی آقا و خانم میم و پرویز شیخ طادی برای روزهای زندگی تعلق گرفت که مبلغ هر جایزه حدود 7 میلیون تومان بود.
****
 مسعود کیمیایی کارگردان مطرح سینما که امسال فیلمی جلوی دوربین نبرد به تازگی نگارش فیلمنامه‌ای با عنوان «دست تنها» را به پایان رسانده است. نقش اصلی این فیلم را سعید راد بازی می‌کند که قرارداد وی برای ایفای این نقش با دست‌اندرکاران پروژه بسته شده است. بعد از دو فیلم خاطره‌انگیز «سفر سنگ»، «خط قرمز»، این سومین همکاری سعید راد و مسعود کیمیایی خواهد بود. «دست تنها» یک فیلم نسبتاً جمع و جور خیابانی است و قرار است اوایل سال آینده کلید بخورد. کیمیایی بزودی درخواست پروانه ساخت این پروژه را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال خواهد کرد.

کیمیایی با تأیید این خبر گفت: «فیلمنامه «تبعید سایه‌ها» آماده شده و مراحل پیش‌تولید اصلی آن به پایان رسیده منتها به دلیل فصل فیلمبرداری این فیلم که در تابستان است تولید آن به اوایل تابستان سال آینده موکول شده است. به همین دلیل قبل از ساخت «تبعید سایه‌ها» فیلم «دست تنها» را می‌سازم که سعید راد نقش اصلی آن را بازی می‌‌کند».

کیمیایی در ادامه گفت: «سعید راد بازیگر توانمندی است که خاطرات خوبی با یکدیگر داریم. او در «تبعید سایه‌ها» نیز ایفای نقش می‌کند». این کارگردان در خصوص بقیه بازیگران این فیلم گفت: «اکبر زنجانپور و  پولاد کیمیایی هم حضورشان  قطعی شده است.» سعید راد در گفت‌وگویی اعلام کرد در فیلم تازه کیمیایی در نقش یک جاهل بازی می‌کند

قرار است «تبعید سایه‌ها» را علیرضا زرین‌دست فیلمبرداری کند. کیمیایی در خصوص همکاری تازه‌اش با این فیلمبردار گفت: «مناسب ترین فرد برای فیلمبرداری «تبعید سایه‌ها» زرین دست است . حسن زرین‌دست این است که طبق قصه‌ها یک روش فیلمبرداری ایجاد می‌کند که به کمک فیلم می‌آید».

منبع : مهر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد