ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ترجمه جملات آقایان

چه جالب . بعد چی شد؟

ترجمه : هنوز داری حرف می زنی؟ بس کن دیگه !

این بار دیگه چیکار کردم؟

ترجمه: این بار چطوری مچم رو گرفتی؟

عزیزم خسته ای . بیا یه کم استراحت کن.

ترجمه: صدای جارو برقی نمی ذاره پلی استیشن بازی کنم. خاموش کن.

یااااادم رفت.

ترجمه: کد پستی سی و چهار رقمی خاله اولین دوست دخترم رو هنوز یادمه اما روز تولد تو رو یادم رفته.

از صبح تا شب دارم جون می کنم بخاطر تو و این بچه.

ترجمه: امروز از محل کار مرخصی گرفتم با رفقا رفتیم کنار رودخونه کباب خوردیم.

عزیزم راهو بلدم.

ترجمه: می تونم راهو پیدا کنم به شرطی که بفهمم تو کدوم کشوریم.

نتونستم پیداش کنم.

ترجمه: شئی مورد نظر بیش از یه متر با من فاصله داشت. حوصله نداشتم پاشم.

برای تمام کارهام یه دلیل منطقی دارم.

ترجمه: یه کم فرصت بده یه خالی بندی جور کنم .

یک حرکت غیر ورزشی (عکس)

برید ادامه مطلب تا حرکت غیر ورزشی رو ببینید

ادامه مطلب ...

سبیل هیتلر !!!!

جدیدا راز سبیل معروف هیتلر فاش شده است و جریان از این قرار است!!!


به گزارش پارسینه، یک کارشناس آلمانى علت روش اصلاح منحصر به فرد سبیل ادولف هیتلر را توضیح داده است.

روزنامه اینترنتى روسى لنتا نوشت: الکساندر موریتس فراى در یادداشت هاى خود اظهار داشته که در زمان جنگ جهانى اول به هیتلرکه درحال خدمت سربازى بود دستور داده شد که سبیل پرپشت خود را اصلاح کند تا پرپشتى سبیل مانع استفاده از ماسک هاى ضد گاز جدید نشود.
به گفته این نویسنده المانى هیتلر پیش از ان سبیل خود را به خاطر پنهان کردن بریدگى بسیار زشت روى لب خود بلند نگه مى داشت.
بر اساس این گزارش تا کنون تصور مى شد که هیتلر به تبعیت از مد سبیل خود را کوتاه مى کرده است اما یادداشت هاى فراى که در دوران جنگ جهانى اول هم زمان با هیتلر در ارتش خدمت مى کرده علت اصلى این کار وى را مشخص کرده است.
این یاداداشتها به تازگى در بایگانى شهر کوچک مارباخ به دست امده اند و تاکنون منتشر نشده بوده اند.

انشاء های غضنفر

موضوع انشا: سال گذشته را چگونه گذراندید؟ 


قلم بر قلب سفید کاغذ می گذارم و فشار میدهم تا انشا ام آغاز شود. سال گذشته سال بسیار خوبی و پر برکتی میباشد. سال گذشته پسر خاله ام زیرچرخ تریلی رفت و له گشت و ما در مجلس ترحیمش شرکت کردیم و خیلی میوه و خرما و حلوا خوردیم و خیلی خوش گذشت . 

ما خیلی خاک بازی کردیم. من هر چی گشتم پسرخالهام را پیدا نکردم. در آن روز پدرم مرا با بیل زد، بدون دلیل ! 

من در پارسال خیلی درس خواندم ولی نتوانستم قبول شوم و من را از مدرسه به بیرون پرت کردند. پدرم من را به مکانیکی فرستاد تا کار کنم و اوستای من هر روز من را با زنجیر چرخ می زد و گاهی موقعها که خیلی عصبانی میشد من را به زمین میبست و دو سه بار با ماشین یکی از مشتریها از روی من رد میشد . 

در سال گذشته ما به مسافرت رفتیم و با قطار رفتیم. من در کوپه بسیار پدرم را عصبانی کردم و او برای تنبیه من را روی تخت خواباند و تخت را محکم بست و من تا صبح همان گونه خوابیدم ! 

در سال گذشته ما به عید دیدنی رفتیم و من حدوداً خیلی عیدی جمع کرده ام، ولی پدرم همه آنها را از من گرفت و آنتن ماهواره ای خرید که بسیار بدآموزی دارد و من نگاه نمیکنم. پدرم در سال گذشته رژیم گرفته است و هر شب با دوست هایش آب و ماست و خیار میخورند و میخندند، گاهی وقتا هم آب با چیپس و ماست موسیر میخورند !!! 

تحلیل بازی ها

جام امسال یکی از عجیایب بازی ها بود.

در ابتدا تمام تیم های اول و دوم حذف شده و تنها سومی ها باقی ماندند !

سال اول:

دربین سال اول ها تفاضل اغلب آن ها در حدود 5 ، 6 گل بود . البته به جز 3/1 که بازی زیبایی از خود نشان داد و با برنامه ریزی بازی میکرد و نسبت به سنشون در برابر سوم ها(به خصوص3/3) خودی نشان دادند ولی حیف که تیم ما که برای قهرمانی بازی میکرد و 3/1 که انگیزه ای نداشت افزون بر قدرتشون  بالاخره آنها رو با اختلاف 4 ،5 گل حذف کردند ؛اما آینده ای درخشان برای فوتبال این تیم پیش بینی میشه!

به طور کلی دلیل باخت سال های اول و دوم را چنین می توان بیان کرد :

 سال اولی ها و دانش آموزان سال به سال از طولشان کاسته شده و بر قطرشان افزوده می گردد.

میانگین قدرت بدنی و سرعتشان کم است .

سال دوم :

ُرک بگم دوما که ما باید به خاطر بازی افتضاحشون ازشون تشکر کنیم گلی به سرشون نزدن. البته 2/2 و 1/2 به خصوص 2/2 قدرت زیادی رو از خودشون نشون دادند ؛ اما با وجود سوم ها تن به باخت با اختلاف کمی دادند.

نتایج عجیب سال دوم ها باخت با اختلاف 1 گل در مقابل 2/3 (کلاس ما) و باخت در مقابل 3/3 با 1 گل بود.

1/2 هم که به بسیاری از بازی کنانش چون ابراهیمی و .... تکیه کرده بود و می نازید کاری رو از پیش نبرد و در برابر تیم بسیار تاکتیکی ما (بــــــــــــــــــــــــله!) کاری رو از پیش نبر و بازی با نتیجه 2-1 به نفع ما به پایان رسید که آن یک گلم به خاطر تعویض کردن من و خارج کردن از بازی بدلیل خستگی مفرط خوردیم .

خلاصه نتایج حاکی از افزایش قدرت سومی ها و نزول قدرت دومی ها بود . چناچه تیم 2/3 (کلاس ما) توانست بین آن همه سال سومی مقام سوم را از سایرین بگیرد.

سال سوم :

در مورد سال سوم ها که دیگه چی بگم.

گل کاشتن!!

می توان گفت که هر سه تیم قدرتی برابر داشته و تنها اختلافشان سر نوع و روش بازی (تاکتیک) بود .

البته قدرت ما نیز به خاطر نبود آقا علی کمتر شده بود. تیم سوم منتخب هم انصافاً نسبت به بازیکنانش خیلی خوب صعود کرد و خیلی خوب تلاش کرد ولی همه به ما گیر می دادن که چرا بد بازی کردین و .....! (لازم به ذکر است بنده 2 گل زدم و در حدود 4 پاس گل دادم!! تفاضل گلمون هم صفر بود!!!) باید اضافه کنم سوم منتخب پارسال که در همان دو بازی اول با تفاضل گل کمتر از2- حذف شد.

خلاصه سال سوم ها نیمه نهایی رو تسخیر کرده بودند.

در انتخابی فینال ابتدا تیم 3/3 تنها با اتکا بر قدرت بدنی و شوت زنی بازی را در برابر 2/3 شروع کرد اما تیم 2/3 بالا غیراتاً با برنامه بازی کرد ولی 3/3 باخوش شانسی تمام در برابر شوت ها گلی دریافت نکرد. (البته با کمک مستقیم تیر های عمودی و افقی دروازه!!) سر انجام در ضربات پنالتی 2/3 شانس حضور در فینال رو از دست داد و راه برای صعود 3/3 باز شد.

پس از آن سوم منتخب (که منم توش بودم) در برابر 1/3 مدافع قهرمانی دوام نیاورد و با نتیجه ی 4-1 باخت . البته زدن این یک گل جای اندیشدن دارد!!

در اینجا بود که 2/3 و سوم منتخب برای کسب مقاوم سوم و 3/3 و 1/3 برای کسب مقام اول به تکاپو افتادند . خوب حتماً باخت ما در برابر تیم 2/3 رو حدس میزنید که درسته (با نتیجه بازهم6-1).در نتیجه تیم های 2/3 به مقام سوم و سوم منتخب به چهارم قانع شدند.

و حال می رسیم به فینال:

در فینال ، در تیم 3/3 تقریباً تمام پاس ها به 2 نفر ختم می شد که نوذر و میر فلاح بودند . تاکتیک تیم 3/3 حمل توپ از دفاع به مرکز و از آنجا به  نفری بود که ذکر شد که از این راه نوذر توانست گل برتری را بزند . پس از خوردن گل ، تیم 1/3 که چیزی برای از دست دادن نداشت سراسر حمله کرد . تاکتیک 1/3 حمل توپ از پشت هافبک بوسیله نیایش به مرکز و پاسکاری با سایر بازیکنان ( به خصوص حبیب نژاد ) بود . از انجا توپ به محوطه جریمه برای استفاده بازیکنانی چون بنیامین انتقال داده می شد . ÷س از خوردن گل 1/3 که در فشار روحی بود 2 کارت زرد از داور دریافت کرد . اما داور از اعتراضات تماشاچیان بی بهره نماند. اما در آخر داور برای یکی به نعل و یکی به میخ زدن با گرفتن یک پنالتی با اعتراض دوباره تماشاچیان مواجه شد و با گل شدنش عرصه بر تیم 3/3 تنگ شد .لازم به ذکر است 1/3 یک ضربه مستقیم را از نقطه ی دوم پنالتی از دست داد . پس از خوردن گل تساوی تنها راه گرفتن نتیجه ، ضربات شوم پنالتی بود . 2 تیم قصد باخت نداشتند تا اینکه تیم 1/3 برتری خودش را نسبت به 3/3 در ضربات پنالتی نشان داد و این سری بازی ها با قهرمانی1/3 نائب قهرمانی 3/3 سومی 2/3 و چهارمی سوم منتخب به پایان رسید .

در ضمن دانیال ذهنی آقای گل شد.  

و البته فرهود توی نیمه نهایی از حدودا وسط زمین به تیرک زد و آقا عرفان برگشتیشو دروازه کاملا خالی رو خراب کرد. 

تست هوش

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید. فقط 3 ثانیه هر سوال


۱) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می کنند؟

کانادا – آمریکا – هیچ کدام

۲) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می گذارد. این تخم از کدام طرف می افتد؟

شمال – جنوب – هیچ کدام

۳) خانمی عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است. تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمزرنگ هستند. تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی هستند؟

قرمز – آبی – هیچ کدام

۴) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می برند. پدر در راه بیمارستان فوت می کند ولی پسر را به اتاق عمل می برند. پس از مدتی دکتر می گوید من نمی توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است. آیا به نظر شما این داستان می تواند صحت داشته باشد؟

آری – خیر – هیچ کدام

۵) اگر چهار تخم مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط کنید، آیا کیک خواهید داشت؟

آری – خیر – هیچ کدام

۶) آیا می توانید از منزلتان بالاتر پرش کنید؟

آری – خیر – هیچ کدام

۷) یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین تر از یک کیلو گرم پنبه است؟

۱گرم – ۱۰۰گرم – هیچ کدام

۸) مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل بود، می رود و التماس می کند که پلیس جریمه نکند ولی آقای پلیس قبول نمی کند. به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی می کند. جواب دهید که این مرد چند بار جریمه خواهد شد؟

۸ بار – ۹بار – هیچ کدام

۹) اگر تمام رنگ ها را با هم مخلوط کنید، آیا رنگین کمان خواهیم داشت؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۰) گرگی به بالای کوه می رود تا غرش شبانه اش را آغاز کند. چه مدت طول می کشد تا به بالای کوه برسد؟

دو شب – پنج شب – هیچ کدام

۱۱) اگر به طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۲) آیا امکان دارد یک نفر سریع تر از رودخانه می سی سی پی شنا کند؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۳) آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق می گیرند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می گیرد. با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته است، دوباره خانم ژانت اسمیت می شود. آیا این قضیه امکان پذیر است؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۴) آقای جیم کوک مشکوک به قتل است ولی وقتی که پلیس از او سوال می کند که در موقع قتل کجا بوده است، آقای جیم می گوید در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه ام بوده ام. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح می دهد. آیا این موضوع ثابت می کند که آقای جیم بی گناه است؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۵) یک شترمرغ تصمیم می گیرد که به وطنش بازگردد. چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب است؟

بهار – پاییز – هیچ کدام

۱۶) جمله بعدی صحت دارد. جمله قبلی غلط است. آیا این قضیه منطقی است؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۷) آیا امکان دارد که یک اختراع قدیمی قادر باشد که پشت دیوار را به ما نشان دهد؟

آری – خیر – هیچ کدام

۱۸) اگر بخواهید یک نامه به دوست تان بنویسید، ترجیح می دهید با شکم پر یا با شکم خالی بنویسید؟

پر – خالی – هیچ کدام

جواب ها در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

هواشناسی

***مژده*** 

برف اومد!!!!! خب اینو که خودتون میدونستین ولی این مژده به ب ای ها بود چون اگه خدا بخواد طبق رویه ی سال های ۸۳-۸۶-۸۹ برف ادامه خواهد داشت خوب که چی ولی اگر یک خورده متفکرانه به این موضوع فکر کنید می بینید که اگه برف ادامه پیدا کنه مدرسه تعطیل و در نتیجه مسابقات دهه ی فجر هم تعطیل میشه و اگه یه هفته اون ور تر بیفته علی می تونه دهه ی فجر بازی کنه و در نتیجه یه جای تیم کلاس های دیگه رو سرویس می کنیم  اگر سایت مورد اعتماد هم می خواهید سایت هواشناسی ایران آدرس زیر رو توی آدرس بار خودتون کپی کنید تا ببینید تا شنبه برفه 

http://www.irimo.ir/farsi/pish3days/cities/index.asp?city=40719

گزارش فوتسال

سلام میکنم به تمام طرفداران تمیز ، عزیز ، خسیس و....

مدتی بود که نتونستم مطلب بذارم . حتماً می پرسید چرا؟ (البته اگر هم نپرسیدید اهمّیّتی نداره!!)

به دلیل اینکه مدتی بود سوکت های PS2 و USB مادر بردم (مادر برد کامپیوترم رو میگم) خراب شده بود . حتماً می پرسید چه ربطی داره؟ (قانون بالا برای این سوال هم صدق می کنه!!)

خب همه برای استفاده از PC شون (اوووووو) باید کیبورد و موس داشته باشن(د) . موس و کیبورد منم به سوکت های پشت وص(ل) شده بود . فکر کنم دیگه هر کدام از نژاد های جهان قضیه رو فهمیده باشن(د) (به خصوص ....)  و آدم خنگی (به گیلکی ترجمه شود) نباشن(د).

خب حالا میریم سراغ اصل مطلب. حتماً می پرسین ... بی خیال به من چه شما چی می پرسید . داشتم می گفتم : همونطور که آرین (جوووووووون) براتون جدول مسابقات فوتسال دهه ی فجر رو گذاشت من هم یک مژده به دوستداران فوتسال میدهم .

تحلیل ها و آنالیز های بازی ها به همراه نتیجه در این وب گذاشته خواهد شد .پیشنهاد میکنم این تحلیل ها و گزارش عملکرد ها رو از دست ندین و خودتون رو گول نزنید که بَدِ ، چزت و پرت ، مزخرفه و... (به خودتون نارو نزنید) البته باید اضافه کنم که آرین (جوووووون) و علی (جوووووووون) و فرهود (جوووووووون) تو تیم سوم "ب" و من (جووووووون) تو تیم " منتخب سوم " بازی می کنم .

لطفاً منتظر تحلیل ها و گزارش ها و نتیجه ها باشید و پیش قاضی ملّق بازی نکنید.

با تشکر از شما

سینا

گزارش فوتسال

سلام میکنم به تمام طرفداران تمیز ، عزیز ، خسیس و....

مدتی بود که نتونستم مطلب بذارم . حتماً می پرسید چرا؟ (البته اگر هم نپرسیدید اهمّیّتی نداره!!)

به دلیل اینکه مدتی بود سوکت های PS2 و USB مادر بردم (مادر برد کامپیوترم رو میگم) خراب شده بود . حتماً می پرسید چه ربطی داره؟ (قانون بالا برای این سوال هم صدق می کنه!!)

خب همه برای استفاده از PC شون (اوووووو) باید کیبورد و موس داشته باشن(د) . موس و کیبورد منم به سوکت های پشت وص(ل) شده بود . فکر کنم دیگه هر کدام از نژاد های جهان قضیه رو فهمیده باشن(د) (به خصوص ....)  و آدم خنگی (به گیلکی ترجمه شود) نباشن(د).

خب حالا میریم سراغ اصل مطلب. حتماً می پرسین ... بی خیال به من چه شما چی می پرسید . داشتم می گفتم : همونطور که آرین (جوووووووون) براتون جدول مسابقات فوتسال دهه ی فجر رو گذاشت من هم یک مژده به دوستداران فوتسال میدهم .

تحلیل ها و آنالیز های بازی ها به همراه نتیجه در این وب گذاشته خواهد شد .پیشنهاد میکنم این تحلیل ها و گزارش عملکرد ها رو از دست ندین و خودتون رو گول نزنید که بَدِ ، چزت و پرت ، مزخرفه و... (به خودتون نارو نزنید) البته باید اضافه کنم که آرین (جوووووون) و علی (جوووووووون) و فرهود (جوووووووون) تو تیم سوم "ب" و من (جووووووون) تو تیم " منتخب سوم " بازی می کنم .

لطفاً منتظر تحلیل ها و گزارش ها و نتیجه ها باشید و پیش قاضی ملّق بازی نکنید.

با تشکر از شما

سینا

حکایتی بس خواندنی “پیرمرد و دختر ! …

فاصله دختر تا پیر مرد یک نفر بود؛ روی نیمکتی چوبی؛ روبه روی یک آب نمای سنگی.
پیرمرد از دختر پرسید :
- غمگینی؟
- نه
- مطمئنی؟
- نه
- چرا گریه می کنی؟
- دوستام منو دوست ندارن
- چرا؟
- چون قشنگ نیستم
- قبلا اینو به تو گفتن؟
- نه
- ولی تو قشنگ ترین دختری هستی که من تا حالا دیدم
- راست می گی؟
- از ته قلبم آره

دخترک بلند شد پیرمرد را بوسید و به طرف دوستاش دوید؛ شاد شاد.
چند دقیقه بعد پیر مرد اشک هاش را پاک کرد؛ کیفش را باز کرد؛ عصای سفیدش را بیرون آورد و رفت !!!    

امیدوارم متوجه شین!!!!!!!!

ناگفته های سقوط هواپیمای بویینگ 727 ارومیه از زبان بازماندگان

ناگفته های سقوط هواپیمای بویینگ 727 ارومیه از زبان بازماندگان
چهار روز از سانحه هوایی بویینگ 727 تهران - ارومیه گذشته اما با وجود انتشار اخبار و اظهار نظر های فراوان از سوی مسئولان هنوز ناگفته های زیادی باقی است که بازماندگان این سانحه آن لحظات را بهتر روایت می کنند.
چهار روز از سانحه هوایی بویینگ 727 تهران - ارومیه گذشته اما با وجود انتشار اخبار و اظهار نظر های فراوان از سوی مسئولان هنوز ناگفته های زیادی باقی است که بازماندگان این سانحه آن لحظات را بهتر روایت می کنند.

به گزارش مهر از ارومیه، حوالی ساعت 17 عصر روز 21 دی ماه سال جاری با اطلاع روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان برای عیادت از حال مجروحان بازمانده از سانحه هوایی ارومیه راهی بیمارستانهای عارفیان، امام رضا(ع)، آذربایجان، ارتش و امام خمینی (ره) ارومیه همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شدم.
در طول سه روز این حادثه هر چند بارها برای مصاحبه با مجروحان راهی بیمارستانهای مذکور شده بودم اما هر بار به بهانه و دلیلی موفق به صحبت با مجروحان نشدم ولی این بار فرصت مناسبی بود تا ضمن آشنایی از وضعیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان ناگفته هایی از این سانحه هوایی را از زبان بازماندگان بشنوم.
آنچه در ذیل می خوانید خلاصه ای از صحبت های تنی چند از مجروحان سانحه هوایی بویینگ 727 تهران- ارومیه است:
تخلیه بنزین هواپیما توسط خلبان ما را نجات داد
بهنام اسماعیلی از مصدومانی که در این سانحه جان سالم به در برده است در گفتگو بامهر در تشریح جزئیات این سانحه می گوید: من در ردیف 19 بغل پنجره نشسته بودم، قرار بود ساعت چهار عصر پرواز صورت بگیرد ولی با وجود اینکه دو بار مسافران به دلیل بدی وضعیت آب و هوای ارومیه پای هواپیما رفتند و برگشتند پس از دو ساعت تاخیر سوار شدیم.
وی که در بیمارستان ارتش ارومیه بستری است ادامه می دهد: با وجود تاخیر دو ساعته پرواز اولیه از فرودگاه تهران به خوبی انجام شد، پنج تا شش دقیقه مانده به فرودگاه ارومیه مهماندار اعلام کرد، کمربندها را ببندید تا دقایقی دیگر در فرودگاه ارومیه به زمین خواهیم نشست.
اسماعیلی می افزاید: ولی چند لحظه بعد از صحبت های مهماندار هواپیما لرزش شدیدی کرد، احساس کردم هواپیما بر زمین نشست و خاموش شد، اما دوباره چند ثانیه بعد هواپیما با سرعت هر چه تمام اوج گرفت به گونه ای که تقریباً همه مضطرب و دچار حالت تهوع شدیم.
وی با تقدیر از تلاشهای نهایی خلبان هواپیما می گوید: خدا رحمت کند خلبان شجاع و کار کشته ای بود چون در لحظه اوج هواپیما تمام بنزین هواپیما را در هوا تخلیه کرد، شاید چون می دانست سقوط خواهیم کرد با این اقدام می خواست بعد از سقوط دچار آتش سوزی نشویم.
اسماعیلی می افزاید: چند ثانیه بعد از اوج گیری هواپیما دچار سقوط شدیم و حس کردم شیئی با سرم برخورد کرد و دیگر چیزی نفهمیدم.
این بازمانده سانحه هوایی ارومیه ادامه می دهد: چند دقیقه بعد از سانحه دچار خونریزی شدید شدم کمی به خودم که آمدم دیدم روی برف ها افتاده ام، متوجه امداد رسانی اولیه اهالی ساکن منطقه شدم، با چراغ موبایلم محل حضورم را به نیروهای امدادی نشان دادم و با آمبولانس ارتش راهی بیمارستان شدم.
تلاش روستاییان برای امدادرسانی اولیه قابل قدردانی است
مجروح سانحه هواپیمای بویینگ 727 مسیر تهران - ارومیه از تلاش روستاییان که به  

 موقع برای نجات مصدومان این حادثه شتافتند، قدردانی کرد.
 چیزی که برایم از همه جالب تر بود تقدیر و تشکر مجروحان از خلبان این هواپیما بود اما در طول چند روز حرف های ضد و نقیض از مسئولان کشوری در خصوص اقدام خلبان این هواپیما شنیده بودم و به قول یکی از روزنامه ها در مواقع بروز سانحه هوایی در صورت فوت خلبان اشتباه وی تنها بهانه دم دستی مسئولان برای توجیه کم توجهی هاست.

ادامه مطلب ...