ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

internet

نقشه شهرهای بزرگ دنیا از زاویه کاربران شبکه های اجتماعی

استفاده از توییتر و فلیکر در نیویورک

این تصویر در نگاه اول یک عکس ماهواره ای به نظر میرسد که در شب گرفته شده و روشنایی های شهر نیویورک را نشان می دهد. اما این عکس نتیجه یک کار تحقیقاتی است که نشان می دهد مردم شهر نیویورک چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. نقاط رنگی روی تصویر نشان دهنده میزان استفاده کاربران از دو شبکه اجتماعی فلیکر و توییتر است. ‏

نقاط آبی ارسال ها به توییتر و نقاط نارنجی رنگ ارسال ها به فلیکر را نشان میدهد. نقاط سفید هم نشان دهنده استفاده مشترک از هر دو سرویس فلیکر و توییتر است. اما کار آقای اریک فیشر محدود به شهر نیویورک نبوده است. در ادامه مطلب می توانید برخی شهر های بزرگ و کل دنیا را از نظر استفاده از شبکه های اجتماعی ببینید. ‏


london-0_964x698.jpg

شهر لندن - کاربران توییتر با نقاط آبی و فلیکر (نقاط نارنجی) این تصویر به خوبی نشان می دهد که این شهر با ۸ میلیون شهروند تا چه اندازه کاربر شبکه اجتماعی دارد. ‏


article-2014424-0D01424100000578-192_964x960.jpg

این تصویر شهر بارسلونا است. در این شهر تعداد کاربران فلیکر نسبتا غالب است. شاید به خاطر اینکه بارسلونا یک شهر توریستی است. ‏


tokyio-937_964x960.jpg

می توانید تعداد کاربران توییتر در توکیو پایتخت ژاپن را بشمارید؟ ‏


world_964x594.jpg

این هم تمام دنیا. نظرتان در مورد این عکس چیست؟ ‏


euro00000578-860_964x691.jpg

در این تصویر کل اروپا و کاربران توییتر و فلیکر اش را می بینید. ‏


us5600000578-689_964x687.jpg

این هم آمریکای شمالی. ‏

آندرکلاک و اورکلاک

سلام!


امروز می خوام درمورد آندرکلاک و اورکلاک صحبت کنم.اگه از باتری گوشی اندرویدی خودتون راضی نیستین و یا از سرعتش ناراضی هستین و گوشی جدیدی که اومده رو دوست دارین اما نمی تونین فعلا بخرین این موضوع جالبی براتون خواهد بود.


بقیه در ادامه مطلب(آپدیت شد)

ادامه مطلب ...

بدون شرح

بچه دار شدن مدرن !!! (عکس) www.taknaz.ir

ازدواج الکترونیکی!

 

عیدی کارمندان دولت ( کاریکاتور) www.taknaz.ir

سهم هر نفر از عیدی دولت به پدر خانواده

هی وای من!

به چسب روی بال هواپیما توجه کنید!
آخه این چه وضعیه حداقل دیگه چسب مایع می زدین!

مدرن ترین هواپیمای ایرانی + عکس www.taknaz.ir
 
 
 
 
 

طراحی ساختمان

به ادامه مطلب برید و به  بهترین طراحی خانه امتیاز بدین(طنز)

ادامه مطلب ...

آمار قبولی تیزهوشان پسران

1.پروفسور رضا                                 25تا

2.راه نو                                     7تا

3.پیام                                                  6تا

4.مدارس دیگر                                                                

البته لازم به ذکر است که مدرسه اندیشمندان هم افتتاح شده که تمام دبیران آن از دبیران مدرسه ما هستند و مدیر آن هم آقای قیصرنژاد است.و حداکثر تا 2 سال دیگر بهترین مدرسه گیلان می شود (به غیر از تیزهوشان)

یک پاسخ جالب

سؤال امتحان نهایی فیزیک دانشگاه کپنهاگ

چگونه می‌توان با یک فشارسنج ارتفاع یک آسمان‌خراش را محاسبه کرد؟

پاسخ یک دانشجو: " یک نخ بلند به گردن فشارسنج می‌بندیم و آن را از سقف ساختمان به سمت زمین می‌فرستیم. طول نخ به اضافه طول فشارسنج برابر ارتفاع آسمان‌خراش خواهد بود.

این پاسخ ابتکاری چنان استاد را خشمگین کرد که دانشجو را رد کرد.

دانشجو با پافشاری بر اینکه پاسخش درست است به نتیجه امتحان اعتراض کرد. دانشگاه یک داور مستقل را برای تصمیم درباره این موضوع تعیین کرد.

داور دانشجو را خواست و به او شش دقیقه وقت داد تا راه حل مسئله را به طور شفاهی بیان کند تا معلوم شود که با اصول اولیه فیزیک آشنایی دارد. دانشجو پنج دقیقه غرق تفکر ساکت نشست. داور به او یادآوری کرد که وقتش درحال اتمام است. دانشجو پاسخ داد که چندین پاسخ مناسب دارد اما تردید دارد کدام را بگوید.

وقتی به او اخطار کردند عجله کند چنین پاسخ داد: 

"اول اینکه می‌توان فشارسنج را برد روی سقف آسمان‌خراش، آنرا از لبه ساختمان پائین انداخت و مدت زمان رسیدن آن به زمین را اندازه گرفت. ارتفاع ساختمان مساوی یک دوم g ضربدر t به توان دو خواهد بود. اما بیچاره فشارسنج ."

"یا اگر هوا آفتابی باشد می‌توان فشارسنج را عمودی بر زمین گذاشت و طول سایه‌اش را اندازه گرفت. بعد طول سایه آسمان‌خراش را اندازه گرفت و سپس با یک تناسب ساده ارتفاع آسمان‌خراش را بدست آورد ."

"اما اگر بخواهیم خیلی علمی باشیم، می‌توان یک تکه نخ کوتاه به فشارسنج بست و آنرا مثل یک پاندول به نوسان درآورد، نخست در سطح زمین وسپس روی سقف آسمان‌خراش. ارتفاع را از اختلاف نیروی جاذبه می‌توان محاسبه کرد : T = 2 pi sqrt(l / g) ."

"یا اگر آسمان‌خراش پله اضطراری داشته باشد، می‌توان ارتفاع ساختمان را با بارومتر اندازه زد و بعد آنها را با هم جمع کرد."

"البته اگر خیلی گیر و اصولگرا باشید می‌توان از فشارسنج برای اندازه‌گیری فشار هوا در سقف و روی زمین استفاده کرد و اختلاف آن برحسب میلی‌بار را به فوت تبدیل کرد تا ارتفاع ساختمان بدست آید."

"ولی چون همیشه ما را تشویق می‌کنند که استقلال ذهنی را تمرین کنیم و از روش‌های عملی استفاده کنیم، بدون شک بهترین روش آنست که در اتاق سرایدار را بزنیم و به او بگوییم: اگر ارتفاع این ساختمان را به من بگویی یک فشارسنج نو و زیبا به تو می‌دهم."

این دانشجو کسی نبود جز نیلز بور، تنها دانمارکی که موفق شد جایزه نوبل در رشته فیزیک را دریافت کند

سوتی شبکه جام جم

برای دیدن سوتی شبکه جام جم می تونید از لینک های زیر استفاده کنید

دانلود کلیپ با فرمت WMV (مخصوص کامپیوتر)
دانلود کلیپ با فرمت 3GP (مخصوص موبایل)

داستان قایم باشک نیوتن و پاسکال

داستان قایم باشک نیوتن و پاسکال

همه دانشمندان تصمیم میگیرند که قایم باشک بازی کنند.
از بخت بد “انیشتین” اولین کسی است که باید چشم بگذارد. او باید تا ۱۰۰ بشمرد و سپس شروع به گشتن کند..
همه شروع به قایم شدن میکنند به جز” نیوتن “.
نیوتن فقط یک مربع یک متری روی زمین می کشد
و داخل آن روبروی انیشتین می ایستد. انیشتین میشمرد
۱ – ۲ – ۳ – …………. ۹۷ – ۹۸ – ۹۹- ۱۰۰
او چشمانش را باز می کند و می بیند که نیوتن روبروی
او ایستاده است.
اینشتین بلا فاصله میگوید: ” سوک *سوک نیوتن “.
نیوتن انکار میکند و می گوید نیوتن سوک سوک
نشده است.
او ادعا میکند که نیوتن نیست . تمام دانشمندان، بیرون
می آیند تا ببینند چگونه او ثابت میکند که نیوتن نیست.
نیوتن میگوید: ” من در یک مربع یه مساحت یک متر مربع ایستاده ام؛ این باعث میشود
که من بشوم نیوتون بر متر مربع چون چون یک نیوتن بر متر مربع معادل یک پاسکال است، پس
من پاسکال هستم ، پس”سوک سوک
پاسکال !!!”.

آآآآآآآآه

آقا باورتون می شه یک ایرانی بوگاتی خریده و تو ایران آورده!

برای آوردن این بوگاتی به ایران 3 میلیارد تومان خرج کرده و برای پلاک زدنش هم 3 میلیارد دیگه باید بده .

حالا شما فکر کنید که گران قیمت ترین ماشین جهان 2.4میلیون دلار که می تونید دقیقش رو ببینید.



یک ایرانی ماشین ۳ میلیارد تومانی وارد ایران کرد

یک جوان با پرداخت مبلغی معادل با سه میلیارد تومان یک بوگاتی ویرون وارد ایران کرده! جالبه که تمام هم و غم این جوان این بود که سه میلیارد تومان دیگه بدهد و این ماشین رو پلاک کند .

 


خرید گرانترین ماشین جهان توسط یک مرد اماراتی

یکی از ساکنان امارات متحده عربی، اقدام به خرید ماشین بوگاتی (گرانترین ماشین جهان)، نموده است.
یکی از ساکنان امارات متحده عربی، اقدام به خرید ماشین بوگاتی (گرانترین ماشین جهان)، نموده است. این ماشین که به صورت سفارشی برای وی ساخته شده است، قیمتی معادل 2.4 میلیون دلار دارد. این ماشین کارآمد و فوق العاده تحسین برانگیز، به رنگ سفید و خطوط آبی سلطنتی بر روی آن می باشد. درون این ماشین از جنس چینی استفاده شده است.
 

هشدار به مسافران سواحل دریای خزر

جریانهای شکافنده مهمترین علت غرق شدگی در دریای خزر

هر ساله شاهدیم که صدها نفر از هموطنانی که برای گذراندن تعطیلات تابستان و اندکی تفریح به دریا می‌روند، به یکی از بدترین اشکال مرگ که همان غرق‌شدگی است، گرفتار شده، خاطره‌ای تلخ نیز در ذهن و جان بازماندگان بر جای می‌گذارند. با وجودی که در سالهای اخیر دلیل اصلی مرگ شناگران دریای خزر به خوبی شناخته شده است، لیکن اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت نگرفته و متأسفانه هر سال در فصل گرما، همان وقایع اسفناک سال قبل تکرار می‌شوند. خواندن چند خط زیر می‌تواند برای شما و عزیزانتان اهمیت حیاتی داشته باشد. لذا اندکی برای آن وقت بگذارید.

 

شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگیهای آب دریا را نیز شناخت. آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند. در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود. ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را مستهلک می‌کنند. گل‌آلود بودن آبهای ساحلی دریای خزر موجب می‌شود که حتی با عینک شنا هم نتوان در زیر آب چیز زیادی مشاهده کرد و مثلاً ناحیه کم‌عمق را از عمیق تشخیص داده یا فرد در حال غرق شدن را در زیر آب یافت. فردی که در چنین شرایطی به دام افتد، بسیار دشوار بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. ضمناً مطابق یک اصل، برای شنای افراد بالغ در آبهای دریایی با عمق بیش از یک و نیم متر، نه تنها آنها باید فنون شنا را به خوبی بدانند بلکه لازم است به توان فیزیکی و استقامات بدنی بالای خود نیز اطمینان داشته باشند. حتی با وجود مهارت بالا و توان بدنی فوق‌العاده، هنوز هم دریا جای امنی برای شنا نیست، چراکه:

جریان‌های ساحلی از عمده دلایل مرگ شناگران حرفه‌ای می‌باشند.

امواج دریا با حرکت به سمت ساحل همواره حجم زیادی از آب را به طرف خشکی منتقل می‌کنند. این حجم وسیع از آب می‌باید دوباره به داخل دریا برگردد و برای این منظور در نقاطی از ساحل، به صورت تقریباً غیر قابل پیش‌بینی، درون آب دریا آب‌راهه‌هایی به طرف دریا ایجاد می‌شود که در آن آب با سرعت زیادی بر خلاف جهت امواج (یعنی از سمت ساحل به سمت دریا) جریان می‌یابد. این جریانها کاملاً از امواج آب متفاوت بوده و به آنها جریانهای ساحلی، جریانهای شکافنده (Rip Currents)، یا جریانهای مرگبار گفته می‌شود که در بسیاری نقاط جهان و بویژه در سواحل دریای خزر، تلفات جانی بسیاری را به بار می‌آورند.

جریان شکافنده از بالا شبیه یک بادبزن دستی است که دسته آن به سمت ساحل، و دهانه آن به سمت دریا می‌باشد. دسته این بادبزن بیشترین قدرت را دارد و صرف‌نظر از اینکه شناگر چقدر شنا بلد است یا چقدر توان جسمی دارد، عملاً برگشت وی به سمت ساحل را غیر ممکن ساخته، او را سریعاً با خود به داخل دریا می‌کشاند. برای درک بهتری از قدرت این جریان باید گفت که سرعت این جریان معمولاً از رکورد سرعت شنای المپیک نیز بالاتر است؛ بدین معنی که حتی بهترین قهرمان شنای المپیک نیز نمی‌تواند بر خلاف آن شنا کرده و به طرف ساحل برگردد. عرض جریان شکافنده بین ۳ تا بیش از ۶۰ متر، و طول آن به داخل دریا بسیار متفاوت است (گاهی فقط در ناحیۀ شکسته شدن امواج یا همان محلی که موج فرو ریخته و کف سفید رنگ تشکیل می‌دهد بوده، گاهی نیز تا ده‌ها متر به داخل دریا کشیده می‌شود).

ّبقیه در ادامه مطلب...

حتما بخونین شاید شما در این جریان گیر بیفتین....

ادامه مطلب ...

خطای چشم

تو ادامه مطلب چن تا عکس باحال گذاشتم که خطای چشمو به زیبا ترین شکل ممکن نشون میده

ادامه مطلب ...

طالع بینی فلزی

برای دیدن فلزی که برای هر ماه سال است به ادامه مطلب بروید

در مورد این موضوع من اصلا اعتقاد ندارم کلا 3تاش رو من صدق می کنه !

ادامه مطلب ...