ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

Happy Feet Two

                          

 

پاهای ناهماهنگ!

پاهای شاد دو

کارگردان: جورج میلر

صداپیشگان: الیجا وود – پینک – آوا ایکرز – رابین ویلیامز – براد پیت – مت دیمون – سوفیا ورگارا

مدت زمان: 100 دقیقه

درجه نمایشی: PG

ژانر: انیمیشن / کمدی / خانوادگی / موسیقیایی

امتیاز: 6

محصول سال 2011

خلاصه داستان و توضیحات

پس از پنج سال که از اولین اکران عمومی انیمیشن پاهای شاد می گذرد قسمت دوم این فیلم تحت عنوان پاهای شاد دو روانه ی اکران عمومی سینماهای آمریکای شمالی و اروپا شده است. پاهای شاد از هر حیث انیمیشن موفقی بود. جورج میلر, تهیه کننده, سناریست و کارگردان پاهای شاد, در سال 2007 جایزه ی اسکار بهترین فیلم بلند داستانیِ انیمیشن را از آن خود ساخت. حالا پس از یک مدت نسبتا طولانی شاهد به نمایش درآمدنِ انیمیشنی از همین فیلمساز صاحب نام هستیم که متاسفانه کمتر نشانی از انیمیشن موفق قبلی اش دارد. نقدهای نوشته شده بر فیلم پاهای شاد دو نیز عمدتا منفی است. فیلم گرچه از حیث فنی و تکنیکی واجد ارزش است اما نه کاراکترهای جذابی برای عرضه دارد و نه داستان جذابی برای درگیر ساختن تماشاگران در فیلم.


              

در پاهای شاد, مامبل (با صدای الیجا وود) یک بچه پنگوئن بود که به خاطر اینکه نمی توانست خوب بخواند مطرود هم نوعان اش واقع شده بود. مامبل بعدا کشف کرد که استعداد عظیمی برای خوب رقصیدن دارد و خلاصه از این طریق توانست بر مشکل طردشدگی اش غلبه پیدا کند. حالا در پاهای شاد دو مامبل صاحب فرزند پسری است به نام اریک (با صدای آوا ایکرز). مامبل و جفت اش گلوریا (با صدای پینک خواننده که جانشین بریتنی مورفی مرحوم شده) توقع دارند که اریک هم رقصنده ی خوب و ماهری باشد. اما اریک در اولین تلاش خود برای رقصیدن سُر می خورد و از شدت ترس خود را خیس می کند. اریک که از این بابت حسابی احساس خجلت و شرمساری می کند به همراه دوستان اش, آتیکوس (با صدای لیلی پی نات, رپر هفت ساله) و بوئادیکا (با صدای میب کمپل), از سرزمین زادگاه اش, می گریزد.

این سه پنگوئن کم سن و سال نهایتا کولونی دیگری از پنگوئن ها را کشف می کنند. نام این کولونی «سرزمین آدلی» است و ساکنین آن زیر سلطه و اراده ی یک پنگوئن منقار بزرگ قرار دارند. این پنگوئن که قادر به پرواز نیز هست سِوِن شجاع (با صدای هنک آزاریا) نام دارد. دو ساکن دیگر سرزمین آدلی لاولیس (با صدای رابین ویلیامز) و رامون (با صدای رابین ویلیامز) نام دارند. لاولیس دوست و همراه قدیمی سون شجاع است و رامون هم به شدت در پی دوست شدن با کارمن (با صدای سوفیا ورگارا) است. اریک به زودی واله و شیفته ی سون شجاع می شود. سون معتقد است که هر موجودی با قدرت اراده می تواند دست به هر کاری بزند. اریک به شدت تحت تاثیر این حرف قرار می گیرد. در ادامه ی داستان, یک مصیبت طبیعی در «سرزمین امپراتور» زادگاه اریک, رخ می دهد. همسایگان برای نجات جان اهالی «سرزمین امپراتور» دست به کار می شوند. مامبل نیز با یاری گرفتن از اریک و دوستان اش در تلاش است تا بر این مشکل غلبه پیدا کند. او همچنین از یک فیلم آبی به اسم برایان (با صدای ریچارد کارتر) درخواست کمک می کند و ...

فیلم دارای یک خط داستانی فرعی جداگانه نیز هست که شخصیت های اصلی آن دو شبه میگو به نام های (ویل (با صدای براد پیت) و بیل (با صدای مت دیمون) هستند. گرچه صحنه های زیرآبی مربوط به این از حیث طراحی صحنه های انیمیشن خیلی خوب و چشم نواز از کار درآمده اما غالب منتقدان آمریکایی انگشت انتقاد بر کار صداپیشگی براد پیت و مت دیمون گذاشته اند و برعکس از کار صداپیشگی ریچارد کارتر, که هنرپیشه ی گمنامی است, تعریف کرده اند.


http://pooya50.mihanblog.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد