ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

آندرکلاک و اورکلاک

سلام!


امروز می خوام درمورد آندرکلاک و اورکلاک صحبت کنم.اگه از باتری گوشی اندرویدی خودتون راضی نیستین و یا از سرعتش ناراضی هستین و گوشی جدیدی که اومده رو دوست دارین اما نمی تونین فعلا بخرین این موضوع جالبی براتون خواهد بود.


بقیه در ادامه مطلب(آپدیت شد)

خب ابتدا باید در مورد آندرکلاک و اورکلاک صحبت کنیم.در اورکلاک(Overclock)شما حداکثر قدرت CPU که توسط شرکت ست شده رو عوض می کنید و به یک عدد بالاتر می برید.این باعث سریع تر شدن گوشی می شه(یا چیز دیگری که اورکلاک کردین)در عوض باتری رو ضعیف تر می کنه و در بلند مدت(۲ سال)ممکنه به گوشی کمی صدمه بزنه.البته در صورتی که شما وقتی نیاز هست از Overclock استفاده کنید صدمه ای به گوشیتون نمی زنین.

آندرکلاک(UnderClock) حداکثر قدرت CPU رو عوض می کنه و به عددی پایین تر تبدیل می کنه.این کار باعث کم شدن سرعت گوشی می شه اما در عوض به باتری کمک می کنه و خب.در صورتی که باتری خیلی کمی دارین یا دارین صفر می رین می تونین این کار رو انجام بدین تا باتریتون بهتر بشه.این کار به گوشی هیچ صدمه ای نمی زنه و کاملا امنه.

خب اول در مورد روش آندرکلاک صحبت می کنیم.

برای این کار باید نرم افزار SetCpu رو نصب کنید.با کمک این نرم افزار می تونید وضعیت CPU رو شرطی کنین.به عنوان مثال اگر به برق وصل بود به حداکثر کلاک شود.اگر باتری کمتر از ۳۰ درصد بود کلاک فلان قدر کم شود یا انواع دیگر شرط ها.

این نرم افزار رو می تونین از این جا دانلود کنید

بعد از دانلود در گوشی اندرویدی خودتون مانند هر نرم افزار دیگه ای نصب کنید.البته به روت کردن نیاز دارین که من در پست بعدی روش انجام دادنشو توضیح می دم.

حالا می تونین به راحتی CPU تون رو آندرکلاک کنید یا در صورت استفاده از کرنل مناسب(که اونم بعدا توضیح می دم)ولتاژ رو تغییر بدین.

با این کار حتما می تونین باتری تون رو بهتر کنین.این پست دوباره آپدیت می شه.

فعلا بای


نظرات 1 + ارسال نظر
Javad Vahed 1390,05,02 ساعت 11:45

ماشالا عپیت ! فکر کردیم دیگه پست نمیذاری

ishon bazi oghat eftekhari matlab mizaran

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد