ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

آقاااااااااا عکس نگیر تا ما هم برسیم...!

می‌توان گفت کنفرانس‌های سلوی مشهورترین کنفرانس‌ها در فیزیک و شیمی هستند. از آغاز در این کنفرانس‌ها بهترین دانشمندان در این زمینه‌ها در آن شرکت می‌کردند.

شاید بتوان گفت که مشهورترین کنفرانس سلوی در سال ۱۹۲۷ بود. در این جلسه که موضوع آن الکترون‌ها و فوتون‌ها بود، معروف‌ترین فیزیکدانان آن زمان در بارهٔ نظریه تازه مدون شدهٔ کوانتمی با هم تبادل نظر کردند. از جمله چهره‌های برجسته حاضر در این کنفرانس آلبرت اینشتین و نیلز بور بودند. اینشتین که از نظریه عدم قطعیت هایزنبرگ شگفت‌زده شده بود اظهار کرد که »خدا با تاس بازی نمی‌کند « و بور جواب داداینشتین، دست بردار از گفتن به خدا که چه‌کار باید انجام دهد.»

۱۷نفر از ۲۹ شرکت‌کننده در این کنفرانس برندهٔ جایزه نوبل فیزیک بودند یا بعداً این جایزه را دریافت کردند.

نکته جالب توجه اما اینجاست که در تمام جهان این عکس (که معروفترین عکس دنیای فیزیک لقب گرفته است)  اشتباه پخش شده یعنی دو نفر از اعضای شرکت کننده در این کنفرانس در عکس اول غایب بودند. و پس از رسیدن آنها عکاس بار دیگر عکس را گرفته اما بنا بر دلایلی عکس اول (در غیاب آن دو نفر) در دنیا رواج یافته. برای دیدن هر دو عکس برید تو ادامه مطلب


عکس اول در غیاب آن دو دانشمند




و آن دو نفر دانشمند کسی جز من (علی) و دانیال نبود که به ترتیب در ابتدا و انتهای ردیف آخر دیده می شویم! ماجرا از این قرار بود که موقع عکس اول من مستراح بودم و دانیال هم داشت آهنگ move like jagger رو گوش میداد و واسه خودش سوت میزد. بعد از اینکه ما متوجه ماجرای عکس شدیم بدو بدو اومدیم و به جمع دیگر دانشمندا اضافه شدیم.(امیدوارم با توضیحات بنده امشب اینقد بارون نیاد که شهرو سیل ببره!)


و در پایان از همه عاشقان متعصب علوم فیزیک و شیمی خواهشمندم مارا فحش باران ننمایند و از شما خوانندگان محترم(و غیر محترم) هم خواهشمندیم پس از سالیان درازی که به وب سر نزدیم و نزدید حد اقل با دادن یک کامنت کوچک این مطلب را( ایهام ندارد) مزین کنید!!!


نظرات 5 + ارسال نظر

خیلی باحال بود ایول.من با فهمیدن اصل مطلب اول ضد حال خوردم و بعد شروع کردم به خندیدن
راستی علی کراواتت خیلی بلند نیست!!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

یه نمه فک کنم اخه تا حال چن نفر گفتن!

آرین 1390,11,16 ساعت 19:50

خاک تو سرتون که عکس به این قدیمی با کیفیت تر از عکس کله ی شما دو تا شاسکوله ولی علی خدایی مطلب با حالی بود D:

به قول فری ok ولی مموری یادت نره!

سلام

سلام؟!

hannan-rko you 1390,11,22 ساعت 13:59

علی بپا یک وقت ترور نشی!

شبنه یعنی شنبه میخوام مودب و گودزیلا رو بعنوان گادیبارد نه ببخشید بادیگاردم اخدستام یعنی همون استخدام کنم

. 1390,11,27 ساعت 19:03

mozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyanmozayyan


khube?

na! :D

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد