ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

هنرمندان مرد پولدار جهان

در صدر این لیست مایکل جکسون خواننده امریکایی با درآمد ۲۷۵میلیون دلاری قرار دارد که درآمدی بیش از همه هنرمندان زنده و مرده دنیا است.

پس از او هم الویس پریس لی با ۶۰ میلیون دلار قرار دارد؛ او تا پیش از مرگ مایکل جکسون در صدر این فهرست بود.

۲- «الویس پریسلی» با ۶۰ میلیون دلار درآمد در جایگاه دوم قرار دارد. قرار است امسال سه عکس نویافته از پریسلی در لندن به حراج گذاشه شود؛ رقم پایه برای این عکس ها ۵۰ هزار دلار است. الویس سال ۱۹۷۳ از دنیا رفته است.

۳- «جی آر آر تالکین» نوییسنده ارباب حلقه ها با درآمد ۵۰ میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار دارد. وی در سال ۱۹۷۳ از دنیا رفت.

۴- «چارلز شولز» کاریکاتوریست فقید با ۳۳ میلیون دلار درآمد. وی خالق یکی از بزرگترین اسطوره های فرهنگ پاپ امریکایی با عنوان اسنوپی است. شولز در وصیتنامه خود درامد حاصل از اثارش را به کودکان یتیم اختصاص داده است. چارلز در سال ۲۰۰۰ درگذشت.

بقیه در ادامه مطلب ...

۵- جان لنون عضو سابق بیتلز با درآمد ۱۷ میلیون دلاری در جایگاه پنجم قرار دارد. کاریکاتوری که وی از خود وهمسرش کشیده بود امسال در یک حراجی ۵۶ هزار دلار فروش رفت. وی در سال ۱۹۸۰ درگذشت.


۶- استیگ لارسن روزنامه‌نگار و نویسنده فقید سوئدی و خالق سه گانه هزاره که در چند سال گذشته همواره یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در سطح جان بوده‌است. وی در سال ۲۰۰۸ بعد از خالد حسینی نویسنده افغان به عنوان دومین نویسنده پر فروش در سطح دنیا بود. کتاب سه‌گانه هزاره که پس مرگ وی منتشر شد تا مارس ۲۰۱۰ به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۲۷ میلیون نسخه فروش داشته‌است. وی با ۱۵ میلیون دلار جایگاه ششم را داراست و در سال ۲۰۰۶ درگذش.


۷- دکتر «سیویس گایزل» امریکایی معروف ترین نویسنده کتاب کودکان در دنیا با ۱۱ میلیون درآمد. وی در سال ۱۹۹۱ درگذشت.


۸- آلبرت انیشتین، فیزیکدان برجسته آلمانی با سالانه ۱۰ میلیون دلار درآمد. وی در سال ۱۹۵۵ درگذشت.

۹- «جورج استین برنر» مالک و مدیر لیگ بیس بال نیویورک یانکی که تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۰ در این سمت بود. وی هنوز سالانه ۸ میلیون درآمد دارد.

۱۰- «ریچارد راجرز» آهنگساز موسیقی سبک آمریکایی که در دوران طولانی کارش قطعات بسیاری برای نمایش‌های موزیکال ساخت با ۷ میلیون دلار درآمد. وی در سال ۱۹۷۹ از دنیا رفت.

۱۱- «جیمی هندریکس» خواننده، ترانه‌نویس و گیتاریست آمریکایی با ۶ میلیون دلار درآمد. را پدر گیتار الکتریک می‌دانند؛ چراکه گیتار الکتریک را که تا پیش از آن تنها به عنوان عنصری حاشیه‌ای و مکمل آواز مشتمل بر تکرار آکورهای تکراری و ساده بود را به عنوان عنصر کلیدی در موسیقی راک درآورد. وی بیشترین تأثیر را روی نوازندگان راک داشته‌است. کارهای عجیب وی با گیتار مثل نواختن با دندان یا زبان از ویژگی‌های منحصر به فرد او بود. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، جیمی هندریکس را در رتبه ۱ قرار داد. وی در سال ۱۹۷۰ از دنیا رفت.
نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1389,11,05 ساعت 15:55

just Michael jackson

areeeeee

donya 1389,11,06 ساعت 22:50

etefaghan man asan azin yaroo micheal khosham nemiad vali hatman ye chi hast ke hame ashegheshan!!!1

لی لی 1389,11,07 ساعت 14:20

کوفتشون بشه...

cheraa?/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد