ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

ب ای ها

وبلاگ رسمی بروبچ ب سمپاد رشت

پرکاربرد ترین واژه ها


«ووووزلا» واژه‌ای که با جام جهانی فوتبال وارد دایره واژگان مردم شد و برای یک ماه در زبان‌ها می‌گشت پرکاربردترین واژه سال 2010 شد.


به گزارش ستاره باران و به نقل از  خبرآنلاین، طبق تحقیق جدیدی که «دیده‌بان جهانی زبان» انجام داده و گزارشی که روز یکشنبه منتشر کرد دو واژه «ووووزلا» و «Spillcam» (اشاره به تصویر ویدیویی که نشت نفت در خلیج مکزیک را نشان می‌داد) برترین واژگان سال گذشته میلادی بودند.


«Refudiate» واژه‌ای که سارا پالین با ترکیب «refute» به معنای تکذیب و «repudiate» به معنای انکار خلق کرد نیز در فهرست 10 واژه برتر سال 2010 قرار دارد.


این مرکز تحقیقاتی که در تگزاس مستقر است از فرمولی ریاضی برای پیدا کردن بسامد استفاده از واژگان و عبارات در مناطق انگلیسی زبان زمین استفاده کرد. در این تحقیق واژگان یک میلیارد و 580 میلیون انگلیسی زبان بررسی شده‌اند.


در این تحقیق همچنین اعلام شده است «هو ژینتائو»، رئیس جمهور چین و آی‌پد، محصول جدید کمپانی «اَپل» نیز در فهرست برترین واژگان سال بودند. علاوه بر این در این فهرست عبارت «کارگران معدن شیلیایی» به چشم می‌خورد. این عبارت به لطف نجات 33 کارگر معدن در ماه اکتبر و پخش تلویزیونی آن به دایره واژگان مردم افزوده شد.


«خشم و خشونت» یکی دیگر از واژه‌های امسال بود که در میان افراد سیاسی از آمریکا گرفته تا یونان به کار برده می‌شد و این عبارت را به پرکاربردترین عبارت سال بدل کرد. «شوراوباما» که پرکاربردترین عبارت دو سال گذشته بود به رتبه دهم سقوط کرد.


پل جی‌جی پایاک، رئیس «دیده‌بان جهانی زبان» گفت: «برترین واژگان امسال ما ناشی از یک فاجعه طبیعی، جام جهانی فوتبال، سیاست، نگاه نافذ دنیای اخبار به واژگان کهن، اقتصاد و نجات قهرمانانه کارگران معدن است.»


«Spillcam» تبدیل به عبارتی روزمره شد، واژه‌ای که بزرگترین نشت نفت تاریخ در دریا را به یاد می‌آورد. «ووووزلا» بوق پلاستیکی به رنگ روشنی که صدای یکنواخت و کرکننده آن به نشان جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی بدل شد. هرچند استفاده از این بوق در مسابقات اروپایی مثل لیگ قهرمانان یوفا ممنوع شد.


در دنیای سیاست عبارت «تی پارتی» هم در صدر برترین عبارات سال 2010 قرار گرفت و هم در فهرست برترین نام‌ها قرار گرفت. «Man up!» واژه‌ای که برای حاضرجوابی زنان سیاستمدار به مردان سیاستمدار به کار می‌رود نیز راه خودش را در این فهرست باز کرد.


«لیدی گاگا»، خواننده پاپ، «سه بعدی» در دنیای سینما، «کساد بزرگ»، «ساحل جرسی» نام مجموعه واقع‌نمای شبکه ام‌تی‌وی و «گوئیدو» و «گوئیدت» دو تن از شخصیت‌های آمریکایی-ایتالیایی این مجموعه نیز به این فهرست راه یافتند.


سال گذشته واژه‌های «توئیتر»، «اوباما» و «ویروس آنفولانزای N1H1» برترین واژه‌ها بودند.

نظرات 6 + ارسال نظر
من 1389,09,13 ساعت 20:50 http://3gimsampad.blogfa.com

یه انتقاد:شما چرا اینقدر جواب نظرا رو کوتاه میدین؟؟به خاطر همینه که بازدید وبتون کمه دیگه...یه جوری جواب میدین انگار از جواب دادن به نظرا بدتون میاد...از بس بچه مثبتین دیگه...

چه ربطی داره
من سرم شلوغه نمی تونم پاسخ طولانی بدم دوما ما الان روز ی 300 تا بازدید داریم و در کل الان 17500 تا بازدید داریم و از همه بیشتر خانم
بچه مثبتی هم هیچ ربطی به این ماجرا نداره
من همه ی نظرات رو تایید می کنم
منم فرهود

من 1389,09,13 ساعت 22:55

مطمعنین روزی ۳۰۰ تا بازدید دارین؟؟؟؟آخه نظراتون از ۱۰تا تا حالا بیشتر نشده.
سرشون شلوغه...یاه یاه یاه ...
البته این فقط یه انتقاد بود.چرا نارااحت میشین؟ولی جوابتون به اون نظر بالایی خدایی خیلی زیاد بود...

می تونی بازدید هارو ببینی
هر کس بازدید می یاد مگه نظر می ده نیکو خانم دانا

من 1389,09,14 ساعت 15:50

چرا فک میکنین من نیکو هستم؟
ولی خب آفرین

حال کردی چجوری فهمیدم

نیکو 1389,09,14 ساعت 21:57 http://unknowns-of-sampad

اون من نیستم.
چرا خودتو نیکو معرفی میکنی؟شعور نداری مگه؟
چرا من باید باشم؟؟
واقعا اون من نیستم.

مطمئنم توی نکو هستی
حاضرم قسم بخورم

نیکو 1389,09,15 ساعت 19:25

میتونی قسم بخوری
به من ربطی نداره.اصلا مهم نیست.تو توهماتتون خوش باشین

می دونی چرا چون Ip تو و اونی که انتقاد می کرد
هر دو 84.144.179.63
پس دروغ نگو خانم

Hichkas 1389,09,22 ساعت 16:28

jaleban

بازم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد